piątek, 14 września 2012

Polyanna z Getyngi.

Na pewno wielu z Was czytalo ksiazke lub, jak ja, ogladalo film Disney´a "Polyanna". Z filmu, ktory widzialam jako dziecko, w pamiec wbila mi sie scena:
"Pewnego razu pan Pendleton każe nawet zdjąć żyrandol i pryzmaty z niego zawiesić nad oknem – Pollyanna odkryła bowiem, że oświetlone przez słońce rzucają one na ścianę blask tęczy."                                             

(fotosy z filmu Polyanna sa z netu)



Mam jako zywo przed oczami te mala, wesola dziewczynke, ktora z zachwytem przyglada sie zwielokrotnionej teczy na scianie i zaraza otoczenie swoja pasja, dobrym humorem, pozytywnym nastawieniem do swiata i wylapywaniem dobrych stron w kazdej, nawet najgorszej sytuacji.
Tylko ja nie o tym chcialam...



Za kazdym razem, kiedy na scianie lub dywanie pojawi sie ten wielobarwny refleks, wracam mysla do tamtego filmu, do Polyanny i jej zachwytu nad rozszczepionym swiatlem, choc w filmie jest to scena marginalna.
A ja, jak dziecko, od nowa zachwycam sie rozedrgana gra kolorow i w kazdej takiej chwili staje sie Polyanna z Getyngi.



Te dwa ostatnie prezentowalam juz przy innej okazji, ale takiego piekna nigdy dosyc.

6 komentarzy:

  1. Czy to nie czary, że to się bierze z przeźroczystego, z "niczego"?:)

    Panterko jutro napisze o Kacperku i jego stosunkach ze zwierzakami, nie chcę dziś zaczynać tego tematu, więc nie odpowiem na Twoje pytanie na moim blogu:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie, to prawdziwe czary i nieodmiennie do dzisiaj mnie fascynuja.
      Ok, nie moge sie doczekac relacji o Kacperku!

      Usuń
  2. "Polyanna" to wielka pigułka optymizmu i radości życia.
    Zaczytywałam się w dzieciństwie a film też kilka razy zaliczyłam :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy bylam Polyanna zachwycona, teraz wydaje mi sie infantylna, ale to przeciez ksiazka dla dzieci.

      Usuń
  3. Mnie również fascynują piękne refleksy światła :) Nie tylko takie kolorowe, ale i te zwykłe białe plamy światła od słońca układające się po podłodze i ścianach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swiatlo jest czyms magicznym, w kazdej chwili innym i wspanialym tematem fotograficznym.

      Usuń

Chcesz pogadac? Zamieniam sie w sluch.