sobota, 9 czerwca 2012

Maly kamikadze.

Ptaki bywaja czasem takie nieuwazne!
Ale jak mozna zwracac uwage na szczegoly, kiedy ucieka sie w panice przed jakims drapieznikiem, albo kiedy goni samiczke w milosnym uniesieniu, lub akurat sciga muszke, ktora musi sie upolowac, bo dzieciaki w gniezdzie trzymaja dziobki szeroko otwarte w oczekiwaniu na pokarm?
W takich przypadkach zdarzaja sie male wypadki spowodowane brakiem dostatecznej ostroznosci lub wieksze, jak zderzenie z samochodami, ktore wprost prowadza do rozstania sie z tym swiatem.
A wiec, ptaszki, uwazajcie mimo wszystko, dokad lecicie!
Kiedy uslyszalam ten odglos i zobaczylam odbitego na szybie ptaka, ze wszystkimi jego szczegolami anatomicznymi, dziobem, okiem, struktura kazdego pojedynczego piorka, zaraz wyjrzalam na zewnatrz, czy gdzies na dole nie lezy ptasie truchelko. Ale nie! Mimo takiego uderzenia maly kamikadze polecial sobie dalej.
Juz wczesniej mialam podobne zdarzenie (zderzenie?) kosa z oknem balkonowym. Tyle, ze kos wyladowal nieprzytomny, kolami do gory, na balkonie. Nie dawal znaku zycia, wiec zapakowalysmy go z corka w karton i zawiozlysmy do ptasiego oddzialu kliniki dla zwierzat. Po drodze odzyskal swiadomosc, ale tak byl skolowany, ze nawet specjalnie sie nie wyrywal z niewoli. A moze cos sobie uszkodzil? Zostawilysmy go pod dobra opieka, wiec na pewno postawili go tam na nogi, a potem pewnie wypuscili na wolnosc.

2 komentarze:

  1. Coś niesamowitego! Nigdy bym w to nie uwarzyła, że ptak może sie odbić tak dokładnie! U Jaskółki jest to samo... Niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ptaki sa pelne kurzu i kiedy przygrzmoca w szybe, kurz pomieszany z ochronna wydzielina skory, na niej zostaja. Czasem widac najmniejsze szczegoly.

      Usuń

Dziekuje za Twoj komentarz.
Lubie wiedziec, z kim rozmawiam, moge dyskutowac, ale nie toleruje chamstwa i atakow ad personam. Anonimowe komentarze i tak wpadna do spamu, wiec mozecie sobie oszczedzic pisania, a obrazliwe beda usuwane.