środa, 5 września 2012

Owoce poznego lata.

Pozne lato potrafi przypiec sloncem, niebo jest bezchmurne, wiatr ucichl. Nic, tylko spacerowac! Podczas takiej pogody grzechem byloby siedziec w domu. Kirunia jest zawsze chetna, jej niestraszna brzydka pogoda, wiec tym bardziej chce jej sie biegac, kiedy jest tak pieknie na zewnatrz.

A i dla mnie jest okazja popstrykac roznorodne, barwne owoce lesne.

Sama nie wiem, co nadawaloby sie do jedzenia, a co jest niebezpieczne dla zdrowia. Wole podziwiac skromne piekno tych owocow na fotografii.

Nie tylko te wielobarwne przyciagaja wzrok, wiele piekna tkwi w tych szaro-burych.

O kilku z nich wiem, ze nadaja sie do spozycia, jak jezyny, dzika roza i czarny bez, ktory jest znakomitym srodkiem na zimowe przeziebienia.
Trafila sie po drodze dzika jablonka-samosiejka, udekorowana malenkimi jabluszkami.

Owoce jarzebiny wygladaja w duzym przyblizeniu jak pomidory.
Nie bylabym soba, gdybym nie zachwycila sie pajakiem i jego precyzyjna siatka rozciagnieta miedzy listkami pokrzyw.

Powinnam chyba miec zakaz fotografowania!

11 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia, piękna okolica i piękna polska jesień. Ciekawy jestem jakim aparatem strzelasz fotki? Moje foto jest taki sobie w makro takich zbliżeń nie zrobię :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, to NIE jest polska jesien, choc niedaleka, bo niemiecka.
      A aparat to kompakt dla blondynek, Canon Power Shot SX220HS. I tez nie bardzo chce robic makro. Przyjrzyj sie zdjeciom, te makro to nie pomniejszone fragmenty wiekszej calosci. Najlepiej widac to na zdjeciu z pajakiem. Niestety, przy probie sfotografowania czegos z bardzo bliska, zdjecia wychodza zamazane.
      Sprobuj wiec moja metoda, a bedziesz mial zblizenia.

      Usuń
  2. Zdjęcia Ci wychodzą piękne z czegoś niby zwykłego wydobywasz coś wspaniałego Wiesz pomyśl o wystawie lub załóż drugiego bloga ze zdjęciami:))
    Pozdrawiam serdecznie Ilona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilonko, na wlasny blog stricte fotograficzny jestem jeszcze za krotka i zbyt samokrytyczna. Tak sobie latam i pstrykam, lubie to, ale do artyzmu fotograficznego jeszcze mi daleko. Poza tym nie stac mnie na rzeczywiscie dobry sprzet.

      Usuń
  3. Przepiękny post Pantero! Czysty zachwyt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki wielkie!
      Oby Wasze zachwyty nie skonczyly sie moim samozachwytem ;)
      Wtedy juz nic nie napisze, bede tylko pstrykac.

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia, zresztą wiesz, że sama takie lubię. Ja jeszcze nie znam możliwości mojego aparatu i za chiny ludowe nie wychodzi mi fotografowanie pająków. Ale widzę że jesteś w tym mistrzynią droga Panterko;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie. Mialam na widelcu pieknego, tlustego krzyzaka. W domu okazalo sie, ze zdjecie nie wyszlo. Chodze na spacery bez okularow i na display´u nie widze wyraznie efektow. Starosc nie radosc. Chyba zaczne nosic ze soba okulary na sznurku ;) oprocz tych slonecznych.

      Usuń
  5. Ja mam o tyle problem z pająkami, że aparat ostrość łapie za pająkiem, a nie na pająku, i nie wiem dlaczego bo inne zdjęcia w trybie makro wychodzą, a pająki nie. Może pająki nie lubią być fotografowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fotografuj je z pewnej odleglosci i w Paint-cie wytnij fragment z pajakiem. Ja robie ta metoda.

      Usuń
  6. Może spróbuję, zobaczymy czy coś z tego wyjdzie, dzięki za radę:)

    OdpowiedzUsuń

Chcesz pogadac? Zamieniam sie w sluch.