wtorek, 16 stycznia 2018

Swiatelko do nieba.

Dzisiaj sa juz dorosli, wlasne dzieci maja,
przezyli, bo w czas przy nich zjawila sie wrozka
w czerwonych okularach, na nic nie czekajac,
sprawila, ze nie zmarli, a powstali z lozka.

Byla glosna, chrypiala, wszystkich zagrzewajac,
by w czarach pomagali, dzielac sie groszami
i w styczniowe niedziele,  wraz z orkiestra grajac,
sluzbe zdrowia wspierali drobnymi datkami.

Wrozka Jurek porywa coraz wieksze tlumy,
szpitale wyposaza w coraz lepsze sprzety,
lud portfele otwiera, plynie ofiar strumyk,
wszyscy przednio sie bawia, wzruszaja momenty,

gdy wiekszy datek wpadnie lub gdy ktos, kto nie ma,
wlasna praca pomaga lub na licytacje
wystawi swoja tworczosc. Jurek wrzeszczy SIEMA!
i prosi dobrych ludzi o wieksze dotacje.

Z roku na rok Orkiestra zbiera coraz wiecej,
dzieki niej wielu dzieciom przezyc bylo dane,
Orkiestry szczytne cele sa warte poswiecen,
a jej organizacje coraz bardziej zgrane.

Niech swiatlo bije w niebo kolejne stulecia,
niech nikt sie nie zniecheca innych intrygami,
oni w koncu zalegna na  historii smieciach, 
a my ratujmy dzieci swoimi czynami.

Robmy swoje w to swieto, na pohybel draniom!
Radujmy sie, spiewajmy, pomagajmy z pasja,
niech swiat sie zaczerwieni od serduszek znamion,
 dbajmy o to, by nigdy swiatelko nie zgaslo. 







52 komentarze:

  1. I o jeden dzien wiecej :). Tez dolozylam malenka cegielke, na pohybel draniom...

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny poemat Ci wyszedł 😊
    A czy w Getyndze jest coś organizowane z WOŚP?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie, za male miasto. Wyslalam pieniadze Gosiance i ona wplacila.

      Usuń
  3. Przy akompaniamencie gitary można by było to zaśpiewać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, oby to światełko nigdy nie zgasło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jurka w koncu zastapia inne wrozki, ale swiatelko bedzie wieczne.

      Usuń
    2. Tez tak mysle. Bedzie juz zawsze! I tez sie dolozylam, jak zwykle.
      Nadrobilam zaleglosci, nacieszylam oczy zwierzyncem. Gratulacje, babciu♥
      Kiedy wydasz zbiorek swoich utworow? Fajne sa!

      Usuń
    3. A kto mi to wyda, takie bezsensowne rymowanki?

      Usuń
    4. Może wydrukuj opraw w ramkę i wystaw na licytację za rok:)
      Serio mówię

      Usuń
    5. Zobaczymy, moze to nienajgorszy pomysl. :)

      Usuń
    6. Iza, czyzbys miala wydawnictwo? :)))

      Usuń
    7. Gdyby miala wydawnictwo, to moje "wypociny" nie lezalyby w szufladzie. Chyba ze jest wydawnictwo Szuflada, to mam:)

      Usuń
    8. Popieram pomysł. Pewnie wiele osób pisze wiersze o orkiestrze, ale na pewno niewiele TAKIE DOBRE :)

      Usuń
    9. Iza, moje arcydziela tez pewnie skoncza w szufladzie :(

      Usuń
  5. Ludzie na szczęście lubią pomagać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze, bo przy tej polityce byloby wiecej zejsc smiertelnych.

      Usuń
  6. I znowu perełka, Aniu!:-) Coraz lepiej idzie Ci to rymowanie a i tematyka coraz rozleglejsza. Wrózka Jurek na pewno ucieszyłby sie z takiego poematu. Dobro rodzi dobro a usmiech uśmiech! I niech tak będzie nadal a ciemnośc ucieknie przed światełkami do piekła!:-))
    Buziaczki kawowe ślę Ci o poranku, droga poetko-komentatorko tego, co ważne i aktualne zawsze!:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no, Olenka, doprowadzisz swoimi pochwalami do pelnego mojego rozpeku z dumy. Ciesze sie, ze Ci sie rymowanka spodobala. Buziol :*

      Usuń
  7. Kibicuję Jurkowi od początku. Niech gra, a my z nim. Fajny wiersz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie juz nie bylo w Polsce, kiedy Owsiak zaczynal, ale od jakiegos czasu zawsze cos wplacam, najczesciej za czyims posrednictwem w Polsce.

      Usuń
  8. Seper ,Super,Masz talent pisarski każdy wiersz fajny.W tym roku i Mbank pomagał.Ja ma konto wełaśnie w tym banku.Wysyłało się na konto WOśP pieniądze a bank przelewał jeszcze raz tyle.I co roku jest nas więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo Mbank! I niech PKO sie nie zdziwi, jak straci klientele.

      Usuń
  9. Ładni wierszyczek, wesoły, pozytywny, ciepły. Niech żyje wróżka J. i jej piewczyni, Pantera.
    Też wspomogłam, jak co roku. Siema.

    OdpowiedzUsuń
  10. do końca świata i jeszcze jeden dzień dłużej )))))))
    a tekst prześlij Owsiakowi, uciesz się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myslisz, ze on ma czas na czytanie grafomanskich peanow na swoj temat? Przeciez musi kase zliczyc, a ta wciaz naplywa. :)

      Usuń
  11. Świetny wiersz! Na dodatek wzruszyłam się, o co przy Twoich wierszach wcale nie tak łatwo, bo Ty jesteś zwykle krytyczna albo uszczypliwa:))) A i pośmiałam się odrobinę, bo wyobraziłam sobie Owsiaka w typowej postaci disnejowskiej wróżki, takiej okrąglutkiej, fruwającej staruszki:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami bywam optymistycznie-energetyczna, rzadko mi sie zdarza, ale zdarza. :)))

      Usuń
  12. Aniu Twój wiersz? Niezły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Aldia, moj. Inne mozesz poczytac pod etykietami WIERSZOKLECTWO, bo mnie czasem nachodzi na rymowanie. :)

      Usuń
  13. Wkurzają mnie ci wszyscy co Owsiakowi ciągle coś zarzucają. Facet robi z przekonaniem dobrą robotę i należy mu się za to szacunek.
    Szkoda tylko, że nie może dostarczyć do szpitali również naprawdę dobrych menadżerów, bo często ten sprzęt nie trafia do pacjenta a zalega w magazynie,bonie ma kto go obsłużyć.
    Polska służba zdrowia cierpi nie tylko na niedobory sprzętowe, na brak dobrej kadry zarządzającej również.
    A wierszyk fajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, slyszalam o przypadkach marnowania sprzetu, bo obsluga niedouczona, a wyslac ja na kursa przygotowawcze to juz szkoda. Lepiej wrzucic sprzet do magazynu, przynajmniej nie rzuca sie w oczy.

      Usuń
  14. Może zdecydujesz się na pisanie częściej w takiej formie? Bo całość zarówno w treści jak i w wykonaniu elegancka. :)

    Poważnie Toya taka przylepa jest? WOW. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest! Najbardziej na swiecie lubi wpasc do mnie rano pod koldre na mizianki. :)
      Mnie nie rodza sie te rymy nak hopsiup w glowie, musi mi cos kliknac w mozgu i splynac to natchnienie, a wtedy jakos samo sie w wersy uklada. Jakbym chciala cos wymyslic, to dupa i pustka w glowie. :)))

      Usuń
    2. :) To musi być niezwykła sytuacja, takie powitanie od zwierzaka.

      Mam chyba podobnie, na zamówienie bym raczej nic nie napisał, ewentualnie tylko gnioty.

      Usuń
    3. Miecka przychodzi zawsze wieczorem, kiedy czytam przed snem, i pozwala laskawie sie popiescic. Bulka za to ma zwyczaj klasc sie na stole, kiedy siedze przy kompie i tam dostaje swoja porcje miziania. A Toya do lozka nad ranem.
      Czlowiek ma pelne rece roboty. :)

      Usuń
  15. Nie wiedziałam, że masz takie zdolności rymowania. Brawo za wiersz i jego treść. Z Jurkiem będę grać do końca mojego życia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mnie ostatnio czasem nachodzi na rymowanie. Inne moje wierszydla sa pod etykietka WIERSZOKLECTWO. :)

      Usuń
  16. fenomen na skalę światową i niechaj trwa i trwa i trwa...

    OdpowiedzUsuń
  17. Owsiak robi dobra robote i chwala mu za to :)
    Kiedys tu w stolycy byl tez WOSP, ale niepostrzezenie sie skonczylo, nawet nie wiem kiedy. A ja dopiero w tym roku wpadlam na to, ze mozna ich wspierac ze strony WOSP, co tez uczynilam. Lepiej pozniej niz pozniej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jak sie skonczylo, to sie odrodzi, bo to szczytny cel.

      Usuń
  18. Nadrabiam lekturkę(ostatnio problemy,troszke mnie przybily i wpadałam tylko do Rybki)
    Świetny wiersz i porównanie Jurka do wróżki -Super!!!!!
    A ja wychowana na programie "Luz"i "Róbta co chceta"bezwarunkowo uwielbialam uwielbiam Jurka...To co robi jest ewenementem chyba na skalę światową!!!
    A kto głupoty pierniczy pod adresem WOŚP,bozia powinna język up....:D

    OdpowiedzUsuń
  19. Pamiętam po narodzinach młodego, że miał badanie słuchu dzięki sprzętowi z WOŚP, więc wspieramy serduchem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jurek zrobil dla sluzby zdrowia naprawde wiele dobrego, nie pojmuje tej wrogosci i rzucania mu klod pod nogi.

      Usuń

Chcesz pogadac? Zamieniam sie w sluch.