niedziela, 14 października 2018

Dla Ewy...

Pod wczorajszym postem Ewa tak skomentowala:
...
Kto ma świeże powietrze może sobie korzystać. Nie mam dzisiaj czasu na dalsze wypady, a w mieście wiadomo...
Zobacz dla mnie coś ładnego.:-)))
Podkreslenie na czerwono moje. Taka prosba jest dla mnie rozkazem, wiec w te pedy wybralam sie na spacer na Dransfelder Rampe, czyli znany Wam stary szlak kolejowy prowadzacy niegdys do Dransfeld. Zeby zobaczyc cos ladnego dla Ewy. Nie moglo byc nieladne, bo pogoda byla takim zdjeciowym samograjem: cudownie blekitne niebo i cala feeria jesiennych kolorow.

A to niespodzianka! Dmuchawce i...

... kwitnace mniszki. Jakby wiosna, ale...

... widoki wokol nie pozostawiaja watpliwosci, jaka to pora roku

Chociaz cieplo jak w lecie

Sobota i takie pustki?

Nie mozna sie do syta napatrzec

Jak spojrzec z perspektywy, jest tak kolorowo w calym miescie

- Jak ja takie spacerki lubie!

Im dalej, tym piekniej





Z perspektywy mrowki


Samotny...

Ktos sie zasapal


Za krzakami jedzie pociag ICE



Oczywiscie nie wiem, co to jest, ale przebarwia sie slicznie

Nieco mgliscie, wszak to jesien




No i co, Ewunia? Zadowolona?
A co Burek nawyprawial nam tego dnia - o tym juz jutro.




39 komentarzy:

  1. Jej! Och, ach!! Zadowolona, zachwycona i wzruszona. Bardzo dziękuję♥, piękne widoki i ten samotny listek, taki bardzo jesienny i to wszystko dla mnie.♥
    To ja Tobie dedykuję maki w moim dzisiejszym poście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiec i w miescie znalazlas piekne jesienne krajobrazy. To po co ja latalam taki szmat drogi za miasto? Ano dla dobra Toyi i wlasnego tez. :)))

      Usuń
    2. I tak byś latała, a mnie zrobiłaś dodatkową przyjemność. Widoki w mieście bywają, ale brak im tej przestrzeni co u Ciebie.

      Usuń
    3. Pewnie, ze bym latala. A tak moglam polaczyc przyjemne z pozytecznym ;)

      Usuń
  2. Ales Ewie swiezego powietrza nawysylala, brawa dla Panterki. a jakie ladne widoczki w gratisie, ho ho :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, dziekowac opatrznosci, nasza Getynga, choc polozona w niecce, jakos oszczedzila sobie problemow smogowych, wiec i w miescie mamy dosc dobrej jakosci powietrze. A poza miastem to juz w ogole.

      Usuń
  3. Piekna niespodzianka dla Ewy ♥ I zdjęcia też cudne, szczególnie wyróżniam to z Toyką i trawami jakimiś po prawej stronie.
    Miłej niedzieli wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i nawet ICE się z lekka załapał na fotkę :D

      Usuń
    2. Zalapal sie, choc trzeba by sie bylo mocno domyslac, ze on tam jest. ;)
      No i co tu duzo mowic, kocham te swoja okolice.

      Usuń
  4. :-) A gdzie moje pozostałe ulubienice??? Nawet, jak w następnym poście napiszesz coś obelżywego na Toyę, to i tak nie uwierzę!!! 😘 😍 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba bedzie pozostalym ulubienicom zorganizowac jakas sesje.
      A Burek jest gópi! I juz!!!

      Usuń
    2. 😍 Toya jest cudowna, proszę Jej nie ombrażać, bo i tak nie uwierzę!!!😍😍😍

      Usuń
  5. Nie no znowu takie cudne jesienne zdjęcia, że człowiek by nie wiedział, które na tapetę łapać! A na fb lajkuję albi serduszkuję,te, co mi wyświetla, jak jakieś nieklikałam to jakimś magicznym cudem fb zasięgi tnie. - Specjalnie nie wchodzę na stronę oddzielnie tylko klikam to, co samo na wallu mi wyświetla. Nie pamiętam tylko czy klikałam "obserwuj i wyświetlaj najpierw" ale podobno to pomaga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nie wiem, czy kliknelas wszystkie, ale czy to wazne? Najwazniejsze, ze tak bardzo ciesza oczy. W ogole jesien w tym roku jest tak piekna jak malo kiedy, pogoda wzorcowa i natura pokazuje sie z najpiekniejszej swojej strony.

      Usuń
  6. Piekna pogoda, piekna przyroda, piekna jesien,
    no i wiadomo wspanialy spacer.
    Jak juz piszesz Burek to wiem ze Toyka narozrabiala.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Burek narozrabial straszliwie, chyba juz Burkiem zostanie po kres zywota. :)))

      Usuń
  7. Nie mogę się napatrzeć. :) U mnie też świat nabiera kolorów, mam nadzieję, że aura przypisze i jak już cała przyroda wypełni się ciepłymi kolorami, pójdę na wycieczkę z aparatem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesien jest w tym roku wyjatkowa, niby pierwsza polowa pazdziernika taka bywa, ale nie pamietam, zebym tak sie nia zachwycala wczesniej. Az dziw, ze u Was jeszcze nie wybuchla bomba z jesiennymi pigmentami.

      Usuń
  8. Ostatni suchy, brązowy liść,
    zeschłych winogron zapomniana kiść,
    szarość nieba i ołów chmur,
    porannej mgły nieprzebyty mur,
    zszarzałych dróg brunatny kurz,
    umierają dni… Jesień już.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kuku! Mamy slonce i upaly, a nie zadne olowiane chmury i nieprzebyte mgiel mury. No i w ogole jest tak pieknie, ze chce sie zyc. I chodzic. I ogladac te cuda.

      Usuń
  9. U mnie też przepięknie.Uwielbiam taką jesień.Dwa stawy zaliczone trochę kilometrów też.Mój był na grzybach i trochę nazbierał.Teraz czyści a my z Lunką idziemy na spacerek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My przez dwa dni zaliczylysmy ponad 20 km, Toyka na pewno znacznie wiecej :)))

      Usuń
  10. a mnie się kończą takie długie spacery z psem jeszcze dzis pojechaliśmy z nia nad morze i od poniedziałku znów w biegu. ech.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze w weekend bedziecie mogly troche nadrobic tego spacerowania. Ja tez w tygodniu nie moge Toyce zagwarantowac tak dlugich spacerow.

      Usuń
  11. To tak pięknie przebarwiające się wygląda mi na sumaka i ma niezwykle ciekawy przekrój drewna, pokazywałam kiedyś różne rzeczy robione z niego.
    A jesień cudna jest, szczególnie gdy jest taka słoneczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po prostu nie moge sie dosyc napatrzec na to tegoroczne piekno natury.
      A sumak to nie jest cos straszliwie trujacego? Bo chyba cos mi sie o uszy obilo, ze to niebezpieczna roslina.

      Usuń
    2. Owocniki sumaka to takie bordowo czerwone kolby.
      "Sumaka można samemu ususzyć, otrzeć i uzyskać z niego kwaśną przyprawę. Czerwonym proszkiem posypujemy ryż, świeżo pokrojoną cebulę, dodajemy do zaprawy do marynowania mięsa przed grillowaniem i tureckich kebabów. Tej przyprawy używa Liban, Syria, Turcja i Iran. Sumak jest też dobry do ziemniaków, buraków i sałatki z fasoli." http://majawogrodzie.tvn.pl/14,Sumak-w-kuchni,przepis.html
      Wyczytałam , że niektóre źródła podają jakoby liście były trujace.

      Usuń
    3. Aaa, to tutaj obilo mi sie o uszy i oczy: https://portal.abczdrowie.pl/sumak-jadowity-piekna-i-niebezpieczna-roslina
      A ten ze zdjecia to sumak zwyczjny i pozyteczny. :)

      Usuń
  12. Już mniej więcej uzupełniłem ostatnie wpisy, bo z paru już stron zostałem zmolestowany o fotki. :)

    Jest taka legenda dotycząca twórcy tych domów nad przepaścią. Według niej tak zachwycił się swoim dziełem, że spadł w tę przepaść. A tak naprawdę facet dożył jesieni życia i zmarł zupełnie naturalnie.

    Z tego co pamiętam takie walki były chyba w starożytnej Grecji, a może tylko tak każą nam sądzić twórcy niektórych malowideł na wazach. Ogólnie mówiąc uważam wszelkie walki ze zwierzętami albo walko zwierząt między sobą dla uciechy tłumu za niedopuszczalne. Część hiszpańskich prowincji zakazała korridy, Andaluzja jednak ma ją tak zakorzenioną, że właściwie nikt nawet nie odważy się powiedzieć słowa, by i tam skończyć z tą chorą rozrywką.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecialam od razu poogladac. Nie trzeba bylo tak od razu ze zdjeciami? Zaraz lepiej wszystko wyglada. :)
      Czlowiek jest najwieksza bestia i szkodnikiem we wszechswiecie. Zabija dla zysku, rozrywki, z nudow. Czasem wstyd nalezec do tego przekletego gatunku.

      Usuń
  13. Bajecznie! Podobno jeszcze tylko ten tydzień ciepełka i pogody, a potem -żegnaj lato na rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie szkoda, ale tego roku nie ma co narzekac, bo pogoda nas rzetelnie rozpieszczala. Ten weekend byl boski.

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. A tak jakos sie zdarzylo. Ewa kazala. :)))

      Usuń
    2. O to można zamówić coś o kotkach? 🐱

      Usuń
    3. Juz sie biore do kociej sesji jak pies do jeza i jakos czasu nie moge wykrzesac.

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Tak, jesien tegoroczna przeszla sama siebie w pieknie i zaje***stosci. :)))

      Usuń

Chcesz pogadac? Zamieniam sie w sluch.