środa, 10 kwietnia 2019

Znow o favikonie.

Wracam do tematu, ktory kiedys juz poruszalam w kaciku ciociodobroradowym, mianowicie do favikony. Ale temat zyskal na aktualnosci po zlikwidowaniu platformy g+, na ktorej wielu z nas mialo profile uzywane na blogach. Z koniecznosci wrocilismy do profili bloggerowych, ale wcielo niektorym tzw. favikone, czyli obrazeczek przy tytule wlasnego bloga, o, taki:


Tak wlasnie widac moj blog w czytelniach u innych blogerow. Ci zas, ktorzy nie wstawili sobie obrazeczka, maja  nadana z automatu ikonke bloggera i tak ich widac np. w mojej czytelni:


W tym przypadku tylko blog Marycha cha, Pod Pitraszelem i Dzierganie wyrozniaja sie na liscie, reszta jest bloggerowo jednakowa. Nie wiem jak Wy, ale ja tam nie lubie ginac w tlumie. Zreszta taki tytul z indywidualnym zdjatkiem latwiej znalezc na liscie.
Nie ma nic latwiejszego od wstawienia tej favikony, przeczytajcie:
https://swiattodzungla.blogspot.com/2017/01/zdjatko-w-favikonie-dla-olenki.html
Jedyna upierdliwosc to to, ze zdjatko musi byc malenkie, a jak zmniejszyc do favikonkowych rozmiarow wlasne zdjecie, przeczytajcie tutaj:
https://swiattodzungla.blogspot.com/2017/01/zmniejszanie-zdjec.html
No i to by bylo na tyle.

Dziekuje za uwage
Wasza Ciocia Dobra Rada

Maly apdejcik: Dorka dala rade wstawic favikone, jednak najpierw musiala wyczyscic ciasteczka i podrzucila linke, jak to zrobic KLIK. A oto efekt:





72 komentarze:

  1. Nawet nie wiedziałam, że to się tak nazywa. Dla mnie te wszystkie wstawiania i operacje są zbyt skomplikowane, nie chce mi się w to zagłębiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, odpowiedz na Twoj komentarz wpisal mi sie pietro nizej, nie wiedziec czemu. :)))

      Usuń
  2. Ha ha myslalam ze Favokon to jakies lekarstwo 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, no przeciez masz obrazkowo, wiec nie jest skomplikowanie, a Twoj blog bedzie sie wyroznial w czytelniach. Moze warto poglowkowac?

      Kitty, :))))) To samica, favikona :)))))

      Usuń
  3. Kitty, a gdzie Twój znaczek???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sie nie znaczkuje:) moze teraz przy pomocy instrukcji od miszcza mi sie uda , ale musze znalezc czas👍🤗I wymyslic znaczek 👍

      Usuń
    2. Kitty, jak masz blog, to mozesz sie zafavikonowac, a tak musisz sobie wstawic tylko zdjecie profilowe, jest znacznie prosciej. Lo tu masz instrukcje:
      https://swiattodzungla.blogspot.com/2016/12/taka-ze-mnie_27.html

      Usuń
  4. Ja nie musiałam nic robić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, co tutaj widac, to Twoje zdjecie profilowe i z favikona nie ma nic wspolnego.

      Usuń
  5. A,chwila jednak powinnam,bo też mnie widać u kogos ze znaczkeim blogerra:)))) No to ide zmienic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej czytelni masz obok bloga znaczek blogera, a nie wlasna favikone.

      Usuń
  6. zmniejszyłam i drze dziub,ze zdjecie nie jest kwadratowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musialas popelnic jakis blad po drodze.

      Usuń
    2. Musi być kwadratowe, mnie też darło japę, zrobiłam kwadratowe i jest git!

      Usuń
  7. ok,musialam odptaszkowac jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co? Ja nadal woidze znaczek bloggera. :(

      Usuń
    2. A ja widze zdjecie Dory?? eee

      Usuń
    3. Ja tez i co z tego? Favikona nadal bloggerowa i Dorka nie daje rady jej zmienic.

      Usuń
  8. Kochana Ciociu,
    w pierwszych slowach mego listu przepraszam za bledy,
    pisze do Ciebie ten list bo nie wiem czy nagle nie wysiade w pisaniu komentarzy,
    bo moj laptop zaczyna szalec, jest stary i wyraznie mu odbija,
    a to kolory rozmyte, czasami zdjecie nie pokazuje sie, no i jest wolny,
    stac mnie na nowe cudo ale nie lubie zmian, dziada nie kocham, ale przywiazalam sie,
    na razie czekam spokojnie az wyzionie ducha, wtedy bedzie przymus zakupu,
    wiec moze byc przerwa w moim komentowaniu, oczywiscie biore tez pod uwage moje wlasne, osobiste wyzionienie ducha, bo to tez przeciez moze nastapic, ale badzmy dobrej mysli.
    Serdecznie pozdrawiam, Twoja wierna czytelniczka marigold.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mari, tak nawiasem, gdybys chciala zdjecie profilowe wkleic, to ono z favikona nie ma nic wspolnego, bo ona jest tylko dla tych, co maja bloga. Dla Ciebie instrukcja jest tutaj: https://swiattodzungla.blogspot.com/2016/12/taka-ze-mnie_27.html
      No i nie trace nadziei, ze Twoja nieobecnosc w razie katastrofy bedzie krotka.

      Usuń
  9. e tam, zmieniłam,dodało sie a nie widać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapisane,favikone widze dodana w układzie, to nie wiem,nic wiecej zrobic sie nie da.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestetyz, w czytelni bez zmian. No to juz nic nie wiem. :(

      Usuń
    2. Widze zdjecie Dory caly czas!!! Widac ukrywa sie tylko przed Pantera...

      Usuń
    3. Podejrzewam, że zdjęcie Dory, u Pantery w czytelni musi nabrać urzędowej mocy...😄

      Usuń
    4. Kitty, nie myl pojec. Zdjecie profilowe Dory to ja tez widze, nie na tym blad polega. Zajrzyj do mojej czytelni i zobacz znaczek (favikone) przy blogu Dorki "Takie tam", jest nadal bloggerowy. W moim poscie chodzi wlasnie o tamten, a nie o zdjecie profilowe, panialy?

      Usuń
  11. No, własnie, favikona jest inna, to słonecznik.

    OdpowiedzUsuń
  12. Już jest. Trzeba wyczyścić pamieć podręczną i ciasteczka w przeglądarce. Pantero Pozwalam sobie dodać link jak to zrobic, jesli ktos nie wie.
    https://www.google.pl/search?source=hp&ei=tumtXMyeMMeorgS377ioAQ&q=jak+wyczyscic+ciasteczka+&btnK=Szukaj+w+Google&oq=jak+wyczyscic+ciasteczka+&gs_l=

    OdpowiedzUsuń
  13. hm, no ja widzę juz przy nazwie bloga, a u was nie widzę. phi,to juz nie kumam.Rzucam to ,bo musze chwycic za odkurzacz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze ja sie nie znam ale widze Dore TUTAJ anie na jej blogu - zamiast B jest zdjecie - a ja mam B. To czy to jest flakon czy nie ? 😂😂😂

      Usuń
    2. Sie chyba zawezme i zaflakonuje ...

      Usuń
    3. Myslalam czyby nie wstawic zdjecia mojego sernika.... a co

      Usuń
    4. Dorka, jest favikona przy Twoim blogu w mojej czytelni. Cel osiagniety!

      Usuń
    5. Ufff, ale nie jest widoczny u wszystkich, ale moze to się zmieni,jest nadzieja:)

      Usuń
    6. Wystarczy odswiezyc strone, jestes widoczna z nowa favikona.

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Brawo Ty!!! Ale to nie jest favikona, ino zdjecie profilowe. :)

      Usuń
    2. Wstawilam apdejcik do posta, zobacz, jak wyglada nowa favikona Dorki.

      Usuń
    3. Kitty nie ma bloga wiec, ze tak powiem na jaki dzwonek jej favicon:))

      Usuń
    4. Toz tlumacze, ze Kitty potrzebowala tylko zdjecia profilowego.

      Usuń
  15. Serio, nigdy mi nie zalezalo jak mnie widac na liscie blogow, nigdy nie mialam parcia na stworzenie dla bloga strony na FB. A teraz jak blog jest zamkniety to bym bardziej mi to zwisa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no, teraz to i tak psu na bude favikona przy zamknietym blogu.

      Usuń
  16. A co mi tam! Tez sobie zrobilam favikone :)))
    Dzieki za wskazowki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. I jeszcze: zanim soe favikona pokazala, to minelo pare godzin...

    OdpowiedzUsuń
  18. A jak juz przy temacie, tom sobie zmienila to ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest takie malenstwo, ze nie moge rozpoznac, co jest na tym zdjeciu.

      Usuń
    2. No ja oczywiscie, z prawego tylnego profilu :D

      Usuń
  19. Mnie przy likwidacji konta Google+ też wcięło tą ikonę, ale ją sobie od razu wstawiłam na powrót :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielu z nas likwidacja konta g+ pozabierala ikonki, stad moj post, zeby moc sobie je przywrocic.

      Usuń
  20. Ja ino tak zobaczyć czy mnie widać"normalnie" ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Psiakrwia,znowóż jakoweś troliska Ci się wewpychały.żebym nie mogła zobaczyć aż łaskawie mnie wpuścisz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie o trolle chodzi, tylko zebym nie przegapila komentarzy do postow starszych niz 1 dzien. Jak sie post ukazuje, to tego dnia komentowanie jest otwarte.

      Usuń
  22. Jestem niestała w uczucia względem własnych miniaturek zdjęć. Niby to charakterystyczna wizytuweczka, ale ją dość często zmieniam i lepiej może, by nikt nie przyzwyczajał się do jednego wizerunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na poczatku wciaz eksperymentowalam i zmienialam, a teraz mi sie nie chce, zreszta uwazam, ze te moje panterki sa optymalnie piekne, nic juz nie musze zmieniac. ;)

      Usuń
  23. Jakoś nie czuję presji na zmianę tego B na coś innego. Nie mniej dobrze, że pomagasz innym w zmianach. Sam jeszcze nie poznałem wszystkich funkcji Bloggera.

    Akurat na działce na razie mamy głownie trawnik i jakieś drzewka/krzewy. Mieliśmy porzeczki to jakaś zaraza je zjadła, trzeba było wyciąć. Nie mniej odpoczynek jest jak należy w takim miejscu jak własna działka. Niby jesteśmy kwadrans jazdy autem od domu, a jednak jest nieco ciszej i spokojnie.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale poprzednio miales fajne zdjecie profilowe, to chociaz to zmien. Rozumiem, gdybys byl Brigitte Bardot, to oczywiscie B mialoby sens, a tak... :)))

      Usuń
  24. Omatkojedyna jak dobrze, że nie mam bloga, bo jakby mnie wyrzuciło, to tylko byłby płacz i zgrzytanie zębów. Pamiętasz jak było z tą tępą Bezową? hahaha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedzialabym raczej: z wystrachana Bezowa, ktora bala sie cokolwiek wcisnac, zeby nie zepsuc. A potem bac sie przestala i zrobila sie glowna wolaczka, a do tego wierszowana. I ktora dzisiaj radzi sobie swietnie w meandrach fejsbukowych, opatrzona w zdjecia profilowe i co tylko sie da. Tamta gapciowata Bezowa odeszla w niepamiec, teraz mamy samodzielna i odwazna Bezowa.

      Usuń

Chcesz pogadac? Zamieniam sie w sluch.